Poikkeamia asevelvollisten asiakaspalveluissa 2.–5.6.2025

Puolustusvoimat
Julkaisuajankohta 26.5.2025 15.08
Tyyppi:Tiedote

Puolustusvoimien asevelvollisten OmaIntti-palvelussa tehdään huoltotöitä 2.–5. kesäkuuta, jolloin osa sähköisistä lomakkeista on poissa käytöstä.

Huoltotöiden aikana OmaIntissä ei voi palauttaa seuraavia lomakkeita 2.-5.6.:

•    Hakemus aseettomaan palvelukseen

•    Hakemus aseettomasta aseelliseen palvelukseen

•    Hakemus naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen

•    Hakemus sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen

•    Kertausharjoituskäskyn vastaanottoilmoitus (B-osan palautus) 

•    Palveluksen aloittamisajan tai -paikan muutoshakemus

•    Terveydentilan muutosilmoitus

•    Tietojen päivityspyyntö asevelvollisrekisteriin

•    Vapaaehtoisen harjoituksen kutsun vastaanottoilmoitus (B-osan palautus

•    Vapautushakemus kertausharjoituksesta

•    Vapautushakemus varusmiespalveluksesta monikansalaisuuden perusteella

Huoltotöiden aikana on mahdollista asioida osoitteesta puolustusvoimat.fi/asiointi/lomakkeet löytyvillä lomakkeilla ja palauttamalla ne asevelvollisen omaan aluetoimistoon. Paperilomakkeella asioidessa päätöksen saa vain postitse saantitodistuksellisena kirjeenä.

Aluetoimistojen yhteystiedot löytyvät:

•    kirjautumalla OmaInttiin tai

•    osoitteesta puolustusvoimat.fi/aluetoimistot/loyda-aluetoimistosi.

Päivitetty 4.6.2025: Huototyöt päättyvät 5.6. ja aluetoimistot palvelevat normaalisti.